Playa del Coco - Reisverslag uit Coco, Costa Rica van Yvonne Sijbers - WaarBenJij.nu Playa del Coco - Reisverslag uit Coco, Costa Rica van Yvonne Sijbers - WaarBenJij.nu

Playa del Coco

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

18 Januari 2017 | Costa Rica, Coco

We hebben geluk! In Playa del Coco zijn geen hostels en wij kunnen slapen bij een oud schoolmaatje van Ruth.Zij werkt hier met haar vriend bij een duikschool en in hun huis zijn nog 3 bedden over.
Vandaag veel gezien, het begon met een behoorlijk grote slang, we schrokken ons rot, gewoon langs de weg in het gras. Tijdens een wandeling over de rotsen langs de kust zagen we zwarte krabben, grote zwart-witte vissen, cactussen, palmen en super mooi strand met heel veel zon. Zelfs de meiden zijn verbrand! Toen het iets koeler werd ben ik een wandeling landinwaarts gaan maken. Hilde wilde Caribean Rice maken maar dit was helaas geen succes omdat de coco's melk waarin ze de rijst ging koken veel te zoet was werd de rijst niet gaar maar ging carameliseren. Na 2,5 uur, toen onze honger bijna over was konden we aan tafel. Vanavond hebben we ook een ticket terug geboekt van San Jose naar San Salvador. Omdat het ons te veel tijd zou gaan kosten om dit per bus te doen. De 27 ste januari is onze vlucht. Vandaag gaan we verder langs de kust van het schiereiland Nicoya naar beneden naar Playa Tamarindo ( hier heeft Daantje, de collega van HI-DA gewoond). Wat vrij toeristisch is maar opzich ook wel lekker om daar naar het strand, restaurantjes, chill modus kan gewoon weer volledig aan. Daarna willen we richting playa Samara/Nosara gaan, waar we in de avond de schildpadden op het strand willen zien komen. Dan verder naar beneden op het schiereiland heb je nog een stuk dat ze Malpais noemen, hier heb je Santa Teresa en Montezuma, vandaar willen we de Ferry nemen naar Puntarenas. Daarna door naar waarschijnlijk het natuurpark Manuel Antonio. Ja flexibiliteit is nodig om te reizen door Centraal Amerika, dus we zien wel of ons voorlopige plan nagevolgd kan worden.

• 18 Januari 2017 - 14:53

Jan:

Wij denken dat daar maar 1 modus is en dat is CHIL.

• 18 Januari 2017 - 16:12

Jacqueline:

Die flexibiliteit zouden wij hier ook wat meer moeten en kunnen gebruiken ;-)

• 18 Januari 2017 - 17:12

Monique:

Nog heerlijk 9 dagen om te chillen daar en dan weer verder chillen in El Salvador :-) geniet ervan! Xxx