Rodeofeesten en auto gehuurd - Reisverslag uit Guanacaste, Costa Rica van Yvonne Sijbers - WaarBenJij.nu Rodeofeesten en auto gehuurd - Reisverslag uit Guanacaste, Costa Rica van Yvonne Sijbers - WaarBenJij.nu

Rodeofeesten en auto gehuurd

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Januari 2017 | Costa Rica, Guanacaste

In Santa Cruz is een jaarlijks rodeo feest en woensdagavond is de afsluiting hiervan. De meiden blijven in Tamarindo en ik ga met de bus hierheen. Onderweg is het prachtig met veel groen en vee en paarden in de weilanden. Eenmaal bij de rodeo heb ik het natuurlijk prima naar mijn zin. Het is erg druk rond de arena, mensen die drinken en eten. Eén cowgirl vraagt of ik op haar paard wil, nou dat wil ik wel! Om20 uur begint het spektakel en met veel muziek en lawaai komt de eerste stier uit de stand. Man niet normaal hoelang die cowboys blijven zitten. Wat heb ik genoten deze avond midden tussen de super lieve locale mensen op de tribune.
Donderdag middag hebben we een auto gehuurd in Tamarindo voor drie dagen. We gaan zo met onze 4x4 Toyota door de rotsachtige wildernis crossen. Door rivieren heen en door de prachtige natuur. Onderweg krijgen we politie controle op drugs, hebben wij weer.... Als het al pikdonker is komen we aan in Santa Theresa. We hebben snel een prachtig hostel gescoord en gaan dan wat eten in een soort cafetaria en een beetje op tijd naar bed. Schildpadden hebben we helaas nog niet gespot omdat het volle maan is durven ze niet op het strand te komen.

• 20 Januari 2017 - 16:42

Jan:

Echt mooi dat rodeo !

• 20 Januari 2017 - 19:29

Monique:

Klinkt weer super. Drive safely! Xxx

• 21 Januari 2017 - 16:31

Jacqueline:

Jeetje dat is natuurlijk wel heel gaaf midden tussen de locale rodeo- en paardenmensen. Leuk Yvonne!