Vlucht naar de Mount Everest! - Reisverslag uit Tribhuwan International Airport, Nepal van Yvonne Sijbers - WaarBenJij.nu Vlucht naar de Mount Everest! - Reisverslag uit Tribhuwan International Airport, Nepal van Yvonne Sijbers - WaarBenJij.nu

Vlucht naar de Mount Everest!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 November 2013 | Nepal, Tribhuwan International Airport

Hallo! Goeie morgen! Vanmorgen voor zes uur opgestaan en nu aan het wachten op het vliegveld van Kathmandu voor mijn vlucht naar de Himalaya en speciaal naar de hoogste berg van de wereld! Ook hier op het vliegveld is het weer een totale chaos, echt lachen hoe snel je aan dingen gewend raakt. Wat weg op valt is dat de mensen in Kathmandum minder vriendelijk en hulpvaardig zijn dan in de bergen of in Phokara en Chitwan.
Gisteren ongeveer de hele dag in de bus gezeten ( van Chitwan naar Kathmandu ). We gingen met een toeristen bus maar........ze proppen de bus vol met locals. En er waren veel locals omdat er feestdagen geweest zijn. Iedereen gaat dan naar zijn ouders en viert samen met de familie het feest van het licht. Dagen lang wordt er op straat gedanst en muziek gemaakt. Veel mannen kunnen hier erg goed dansen! Overal branden lichtjes en kaarsjes en de vrouwen krijgen een Thika op hun voorhoofd. Ook geven broers en zussen kanootjes aan elkaar.
Ik geloof dat mijn vlucht flinke vertragen heeft, had niet anders verwacht! Haha
Gisteren met ons mam en de rest van de familie gefacetimed was echt gezellig!
Ik ga eerst proberen om dit verslagje te plaatsen misschien daarna nog meer nieuws vanuit Nepal. (Heb namelijk andere provider en ben mijn nieuwe simkaart vergeten).
Namaste!!

• 08 November 2013 - 08:23

Jan:

Vlucht over de hoogste berg van de wereld zal zeker "vet" zijn !
    Facetimen was gezellig.
    Veel plezier vandaag over de Himalaya !

x

• 08 November 2013 - 13:38

Margot:

Was idd gezellig gisteren. Was net of je er al bij was. Ha, ha.
    Soep van oma was heerlijk en daarna hebben we nog ff geborreld zoals gewoonlijk!
    Fijne dagen nog en enjoy!!!

• 08 November 2013 - 14:12

Monique Jezus:

Hoi, hoe was je vlucht?
    Lachen hoor die chaos daar, maar alles went dus . . .
    Veel plezier nog en een goeie reis.
    Tot zondag!
    Veel liefs

• 09 November 2013 - 09:24

Jan:

Hey Yvon,

Gisteren met alle drie de boys naar Franca geweest ! Vanmorgen schijnt de zon !
    Je bent al weer bijna zover dat je moet voorbereiden voor de terugreis.

Tot straks xxx