Het subtropische Chitwan - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Yvonne Sijbers - WaarBenJij.nu Het subtropische Chitwan - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Yvonne Sijbers - WaarBenJij.nu

Het subtropische Chitwan

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 November 2013 | Nepal, Sauraha

Omdat het internet of de stroom vaak slecht werken heb ik mijn verslagjes maar slecht kunnen schrijven. Het is hier nu vijf uur in de ochtend en ik ben klaar wakker. Ik denk ik ga het nu maar eens proberen.
Gisteren ochtend vertrok de bus vanuit Phokara om zeven uur (nou ja dat werd dus kwart over acht). De bus zat helemaal vol echter voorin bij de chauffeur was nog één plekje. De bus vertrok met open deur en bij iedere plek waar mensen stonden schreeuwde een jongen naar buiten:" Chitwan!". En ja hoor na een kwartiertje rijden had hij beet. In plaats van één persoon werden er vier bij gepropt! Echt complete chaos! Voorin zaten nu de chauffeur met daarnaast een soort van bijrijder die constant aan het woord was, daarnaast een jonge moeder met een baby, daar met de rug tegenaan twee schaterlachende dikke zussen, daarnaast een jonge dame en op de grond ook nog een goedlachse nicht van de zussen. Echt geweldig! Veiligheid.......nooit van gehoord!
Om één uur was ik bij mijn hotel 'Riverside', echt super relaxed met hangmatten in de tuin, lekker weertje gewoon heerlijk. Na de lunch tijd om te relaxen en om half vier hebben we een wandeling door het dorp, naar de verblijfplaats van de olifanten en door de natuur. In de rivier lag een krokodil, jammer genoeg kon ik met mijn telefoon geen goede foto maken maar was echt bijzonder.
Samen met dezelfde gids en een Duits stel ben ik 's avonds naar een locale dansavond gaan kijken. Een soort dans/gevecht met stokken en muziek, echt leuk. Daarna nog een heerlijke pizza gegeten en naar bed want morgen om zes uur gaat de wekker weer. Truste!

  • 05 November 2013 - 01:10

    Hilde:

    Hola mama!
    Eindelijk weer een berichtje! Klinkt allemaal goed! Vooral de dieren is gaaf man, hier zie ik alleen maar zwerfhonden! Echt wel duizenden! Een deze dagen ga je op de olifanten rijden, lijkt me waanzinnig:)! Heel veel plezier nog je laatste paar dagen, geniet ervan! Voor je het weer zit je met de vier mannen weer in Nederland;)
    Dikke x

  • 05 November 2013 - 08:16

    Jan:

    Hoi hoi,

    Chitwan klinkt me goed in de oren. Zeker mooi met de dieren.
    Geniet er nog van deze week.

    x

  • 05 November 2013 - 08:49

    O:

    Wat een beleeving, als ik jong was en had der kans,zou ikhet ook doen.
    Thuis gaat het ook goed ben met Jose nog geweest.
    Het gaat goed,Harm kookt lekker, geenklachten
    Geniet nog,en doe voorzichtig.
    Je mam

  • 05 November 2013 - 09:57

    Jan Sijbers:

    Hey Oma Riki,
    Je bent nog jong en hebt ook zeker de kans.
    Reizen zo lang je het nog kunt.
    Maar jouw reizen zijn meestal op de fiets.
    Dat is ook heel gezond, alleen je ziet dan geen olifanten en geen krokodillen.
    De jongens koken goed en nemen verantwoordelijkheid.
    Daarom heb ik ze vorige week uitgenodigd om uit te gaan eten in De Verwennerij in Oirschot.
    Aanstaande donderdag zijn we bij U uitgenodigd om te komen eten.
    Gezellig !
    Groetjes en tot donderdag ! Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Sauraha

Yvonne

Yvonne en Hilde in El Tunco

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 137186

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 01 Februari 2017

Een maand met Hilde door Midden Amerika

19 December 2013 - 06 Januari 2014

Argentinië en Rio de Janeiro

25 November 2013 - 25 November 2013

New York

18 Oktober 2013 - 10 November 2013

Nepal

Landen bezocht: